Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van irisverkuijl - WaarBenJij.nu Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van irisverkuijl - WaarBenJij.nu

Ghana!

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2015 | Ghana, Accra

Na maanden wachten en voorbereidingen treffen was het dan vandaag eindelijk zo ver: op naar Ghana voor maar liefst drie maanden! Na een vliegreis van bijna 7 uur kwam ik van de kou in Nederland ineens in de Afrikaanse hitte terecht (het is hier zo'n 28 graden op dit moment, en nu is het avond, overdag is het nog veel warmer). Het duurde een hele tijd tot ik eindelijk mijn koffer had en door de douane was. Een stel mannen deed alsof ze van de douane waren en probeerden me geld afhandig te maken: 'normaal gesproken geef je in Ghana een fooi als je er voor het eerst bent', maar gelukkig had ik hier al iets over gelezen en wist ik dat je ze gewoon moest negeren. Eerste test doorstaan!;) Hierna werd ik opgehaald door een heel vriendelijke man van Projects Abroad, die me op mijn gemak stelde én me verzekerde dat ik na één nachtje al nooit meer weg zou willen uit Ghana. Met de taxi ben ik naar het 'Pink Hostel' in Accra gebracht omdat het te laat was om nog naar mijn eindbestemming te reizen. We slapen met meerdere meisjes op de kamer, twee uit Ghana en één uit Nederland. Die laatste is hier met een andere organisatie, maar ze is tot nu toe niet erg enthousiast (ik gelukkig wel!) Morgenochtend staat er om 7 uur een taxi klaar en vertrek ik naar de 'Akuapem Hills', waar ik een introductie zal krijgen. Ik heb er echt ontzettend veel zin in!
Nu ga ik lekker m'n bed in en natuurlijk het boekje lezen dat ik van een aantal van jullie heb gekregen. Ik ben benieuwd wat er allemaal in staat!

Liefs, Iris

  • 04 Januari 2015 - 00:15

    José (mam):

    Hé lieverd,

    Willen ze je al gelijk te grazen nemen! Hadden ze er even geen rekening mee gehouden dat er onder die lange blonde haren ook nog een paar slimme hersenen zitten :-). Ik ben wel jaloers op je wat de temperatuur betreft. Het is hier namelijk koud, maar vooral erg nat. Ik ben benieuwd hoe je het morgen in je gastgezin vindt. Het zal in ieder geval wel leuk zijn om dan wat meer te kunnen zien van je omgeving.
    Lekker slapen en geniet maar van alle lieve woorden in het boekje. Tot de volgende keer.

    Love you, mam

  • 04 Januari 2015 - 10:08

    Linda:

    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen en wat super dat je op de hoogte was van die aftroggelpraktijken. Ik ga je volgen, want ik ben reuze benieuwd wat je allemaal gaat meemaken . Liefs Linda en overbodig te zeggen maar toch Geniet ervan ♡

  • 04 Januari 2015 - 12:30

    André:

    Hoi lieve Iris,

    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent! Ik ben heel benieuwd hoe je het deze eerste week gaat vinden. Alleen met Job valt nu al een beetje tegen.

    Een hele dikke knuffel van je vader

  • 04 Januari 2015 - 15:02

    Jose (mam):

    Hoi lieverd,

    Nog even een berichtje, maar nu namens oma. Eerst even dit: haar emailadres heb je niet goed door gekregen. Het moet zijn: ajverkuyl@qfast.net. Wil je dat wijzigen zodat ze het zelf ontvangt. Van oma onderstaand bericht.

    Lieve Irisje,
    Ik heb je route gisteren helemaal van begin tot eind gevolgd en gezien dat je goed gearriveerd bent. Ik ben zo benieuwd hoe je het in je gastgezin gaat maken en ik hoop daar ook van jou even iets over te horen. Tot gauw.

    Liefs oma en een dikke pakkerd


    En van mij natuurlijk ook. Pas je op dat je niet verbrand vandaag :-). Liefs mam.

  • 04 Januari 2015 - 19:55

    Monique :

    Hoi Iris
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Ik ben benieuwd of je al kennis hebt
    gemaakt met je gast gezin.
    Ik hoop dat je het erg naar je zin
    gaat hebben. Het is in ieder geval
    een geweldige ervaring. Ik blijf je
    verslagen lezen!
    Groetjes ,
    Monique x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 4410

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 03 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: